Tunnettu autoharrastaja ja toimittaja Alex Kersten koeajoi täyssähköisen ŠKODA ENYAQ iV -katumaasturin. Miten hän luonnehtii uuden automallin yhdessä minuutissa?
Erinomainen muotoilu ja hämmästyttävän hiljainen. Ne ovat vain kaksi uuden täyssähköisen ŠKODA ENYAQ iV -katumaasturin monista vahvuuksista. Brittiläisen autotoimittaja Alex Kerstenin tekemä lyhyt video kertoo kiistattoman tuomion: "Kookas etumaski, Matrix LED -ajovalot ja vahvamuotoinen konepelti antavat auton keulalle luonteikkaan ilmeen. Perää kohti viettävä katto ja suuret 21-tuumaiset vanteet saavat auton näyttämään nopeudella 160 km/h liikkuvalta, vaikka auto seisoo ihan paikallaan".
Alex jatkaa mainitsemalla ENYAQ iV:n runsaat vaihtoehdot. Kuusi yksilöllistä designvalinta-sisustusta, kolme akkukokoa ja WLTP:n mukaista toimintamatkaa jopa 520 kilometriä, takaveto tai neliveto sekä viisi tehoversiota, joista tehokkain peräti 220-kilowattinen.
"ENYAQ iV on takavetoisena hauska ajettava; sen painopiste sijaitsee matalalla ja paino jakautuu 50:50 etu- ja taka-akselille. Škodan sähköistymisen aikakauden lippulaivamalli teki häneen selvästi suuren vaikutuksen. Lähitulevaisuudessa hän perehtyy ŠKODA ENYAQ iV -katumaasturiin tarkemmin ja kirjoittaa kattavan arvostelun.
Alex Kersten
36-vuotias autolehtitoimittaja tunnetaan Car Throttle -autojulkaisusta, joka on vuonna 2009 aloittanut YouTube-kanava. Ennen liittymistään Car Throttleen vuonna 2011 hän työskenteli monille autolehdille, mukaan lukien Autocar-lehti. Car Throttlessa hän vastaa videosisällöistä. Lontoossa asuva Alex tunnustautuu ŠKODA-faniksi. Hän aiheutti melkoisen kohun videosarjallaan 700 000 kilometriä ajetusta toisen sukupolven ŠKODA Octaviasta, jonka hän kavereidensa kanssa osti 200 punnalla. Alex esiintyy somessa nimellä @autoalex.