› Maailmanlaajuisesti: ŠKODA toteuttaa ensiesittelyn uudella online-tavalla virtuaalisesti
› Innovatiivisesti: 360-
asteen kamerat välittävät tunnelman kuin katsoja olisi paikan päällä
› Live-studiohaastattelut, videot ŠKODA Cinemassa, virtuaalinen matka Škodan 125-vuotiseen historiaan
› Koettavissa livenä: digitaalinen sisäänpääsy ENYAQ iV:n maailmanensi-iltaan tiistaina 1. syyskuuta 2020 klo 19.40 osoitteessa https://skoda-virtual-event.com, sosiaalisen median
kanavilla, ŠKODA Storyboardissa ja ŠKODA Magazine -sivulla
ENYAQ iV on merkittävä vaihe Škodan sähköllä ajamisen strategiassa. Merkittävää on myös uusi tapa, jolla uutuusmalli tuodaan suuren yleisön eteen. ŠKODA ENYAQ iV -mallin ensiesittely tehdään ensimmäistä kertaa samanaikaisesti sekä perinteisenä livetilaisuutena Prahassa että innovatiivisena online-esittelynä. Siten ŠKODA-automalleista kiinnostuneiden on kaikkialla maailmassa mahdollista yhdessä todistaa Volkswagen-konsernin sähköautojen skaalautuvaan perustekniikkaan (MEB) pohjautuvan ensimmäisen Škodan julkistamista. Uutuusmallin virtuaalinen esittely kuvataan 360-asteen kameroilla, joten katsojille välittyy aito paikan päällä mukana olemisen tunnelma.
Virtuaalisessa paviljongissa erilaisia ŠKODA-maailmoja
Ennen uuden ŠKODA ENYAQ iV -mallin esittelyä ja sen jälkeen kaikki virtuaaliset vieraat voivat vapaasti tutustua ŠKODA-paviljonkiin. Sen digitaalisessa showroomissa on esillä VISION iV -konseptiautomalli, jossa näkyi selvää esimakua nyt esiteltävästä uudesta täyssähkö-katumaasturista. Live-esittelyn jälkeen showroomissa on esillä myös uusi ENYAQ iV. Kumpaakin automallia pystyy 360-asteen näkymän ansiosta tarkastelemaan mistä kulmasta tahansa. Lisäksi ladattavissa on kattavaa taustamateriaalia molemmista automalleista. Livestudion ohjelma sisältää asiantuntijoiden haastatteluja. Studiohaastattelun seuraamiseen siirryttyään katsoja voi käyttää 360-asteen kameraa ja antaa katseen kiertää koko studiotilassa. Studiossa keskustellaan 20 minuuttia ennen uuden ENYAQ iV -mallin julkistamista ja sen jälkeen monista mielenkiintoisista ŠKODA-aiheista. Katsojat voivat Škodan käyttämien sosiaalisen median kanavien kautta myös lähettää studioon omia kysymyksiään reaaliaikaisesti. ŠKODA Cinemassa virtuaalisille vieraille on tarjolla Škodan 125 vuoden historian varrelta videoita valituista automalleista, jotka ovat digitaalisessa showroomissa esillä pyörivällä alustalla.
Esiintymään pääsevät ŠKODA 1000 MB, ŠKODA 640 SUPERB, ŠKODA 1101 “Tudor”, ŠKODA L&K S, ŠKODA RAPID Six ja ŠKODA POPULAR MONTE CARLO. Katsoja voi itse valita, mistä kulmasta autoja katsoo, aivan kuin olisi paikan päällä. Vastapäiseltä puolelta katsoja löytää sisältöjä Ranskan ympäriajosta (Tour de France), jonka virallinen yhteistyökumppani ŠKODA on ollut jo 17 vuoden ajan.
Digitaalinen sisäänpääsy klo 19.40 eli 20 minuuttia ennen live-esittelyn alkua
Kuten esittelytilaisuuteen Prahassa osallistuva yleisö, virtuaalisesti osallistuva yleisö saa itse valita kiinnostavimmat kohteet ja päättää, missä järjestyksessä niihin tutustuu. Ainut poikkeus on live-esittelyn striimaus, joka alkaa klo 20.00. Sen alkamisesta muistutetaan minuuttia ennen aloitusta. Virtuaalinen paviljonki avautuu vierailijoille 20 minuuttia ennen live-esittelyn alkua ja sulkeutuu kahden tunnin kuluttua live-esittelyn päättymisestä.
ŠKODA ENYAQ iV:n virtuaaliseen ensiesittelyyn osallistuminen on helppoa. Katsojan tarvitsee vain mennä osoitteeseen https://skoda-virtual-event.com tai Škodan käyttämän sosiaalisen median kanavalle (Facebook ja Twitter) tai ŠKODA Storyboardiin (www.skoda-storyboard.com), joista löytyy virtuaalisen esittelyn aloitussivu. Katsojan käyttämän laitteen käyttöjärjestelmän ja selainohjelman (Chrome, Firefox tai Safari) yhteensopivuustarkastuksen jälkeen virtuaalisella vieraalla on tilaisuuteen vapaa pääsy.