TNS-Gallupin tekemässä vuotuisessa Automerkkien maine 2016 -tutkimuksessa ŠKODA nousi haastamaan kärkiryhmää mahtavalla 11 pisteen nousulla verrattuna vuoden takaiseen tilanteeseen.
ŠKODA jätti taakseen suurimman osan kilpailijoista ja haastaa tutkimuksen mukaan jo yleisesti kärkijoukossa olevia premium-brändejä.
Automerkin maine on tyypillisesti hyvin hitaasti muuttuva, koska autoilijoiden mielipiteet eri merkkejä kohtaan muovautuvat pitkän ajan kuluessa omiin, suoriin ja epäsuoriin kokemuksiin perustuen.
Tutkimuksen mukaan on huomioitavaa, että vahva maine luo huomattavaa arvoa automarkkinoilla ja erityisesti myydyimmässä kilpailuryhmässä maine vaikuttaa siihen, mitä merkkejä kuluttajat harkitsevat ostavansa.
Tutkimuksen toteutus TNS-Gallup Oy. Artikkeli luettavissa kokonaisuudessaan tästä linkistä .
ŠKODA jatkaa kasvua
Laaja ŠKODA-mallisto tarjoaa erinomaiset vaihtoehdot suomalaiseen makuun. Vuonna 2016 ŠKODA on vahvasti rekisteröintitilastossa sijalla 3.
Suomalaisten suursuosikki Octavia jatkaa edelleen Suomen ostetuimpana autona. Viime vuonna lanseerattu uusi Superb on noussut oman segmenttinsä kärkikahinoihin ja yhdeksi suosituimmaksi yritysautoksi.
Škodan laaja mallisto tulee vahvistumaan edelleen Pariisin Autonäyttelyssä 2016 esiteltävällä uudella isolla Kodiaq-katumaasturilla, joka tarjoaa paikat jopa seitsemälle matkustajalle. Uutuus on nähtävillä Pariisin Autonäyttelyssä 1.-16.lokakuuta.