VISION iV -mallin pituus on 4 665 mm, leveys 1 926 mm ja korkeus 1 613 mm. Muotoilun dynaamiset linjat henkivät urheilullisuutta. Jo mittasuhteiden tarkastelu antaa luvan odottaa hyviä sisätiloja, sillä konepelti on lyhyt ja matkustamo pitkä. VISION iV on konkreettinen ensivaikutelma Škodan ensimmäisestä tulevasta sarjatuotantoautosta, joka pohjautuu Volkswagen-konsernin sähköautojen skaalautuvaan MEB-perustekniikkaan.
ŠKODA-jäähdyttimensäleikön uusi tulkinta ja vaakasuuntainen valolista Konseptiautossa on vaakasuuntainen valolista leveän ja peitetyn jäähdyttimensäleikön yläpuolella. Säleikön pystyrivoissa näkyy kristallimainen rakenne. Säleikkö korostaa keulan leveyttä ja yhdistää LED-matriisiajovaloyksiköt toisiinsa. VISION iV:n sivuilmettä hallitsevat kookkaat lokasuojat ja coupémainen kattolinja. Ovet ovat kahvattomat: ne avautuvat kosketuksesta. Perinteisten ulkopeilien tilalla on kamerat, joiden välittämä 180-asteinen näkymä näytetään taustapeilissä. Monitasoinen kojelauta, uudenlainen keskikonsoli ja pystysuuntainen, vapaasti leijuvalta vaikuttava tietoviihdenäyttö ilmentävät uutta sisätiladesignia.
Kaksi sähkömoottoria ja älypuhelimen kattava integrointi Nollapäästöisen ŠKODA VISION iV:n voimanlähteenä on kaksi sähkömoottoria: toinen etuakselilla ja toinen taka-akselilla. Siten VISION iV on nelivetoinen. Moottoreiden 225 kW:n (306 hv) yhteisteho välittyy pyörille ajotilanteesta riippuen. WLTP-testisyklin mukainen maksimitoimintamatka on 500 kilometriä, ja akuston saa ladattua 80-prosenttisesti jo 30 minuutissa. Konseptiauto valvoo ympäristöään laser- ja tutkatunnistimilla sekä kameroilla. Soveltuvissa olosuhteissa auto pystyy jopa ajamaan itsenäisesti ja pysäköimään itsensä. Kattavat liitettävyysominaisuudet merkitsevät suoraa kommunikaatiota muiden tienkäyttäjien, autojen ja infrastruktuurin kanssa.
Uusimman sukupolven tietoviihdejärjestelmällä päästään Škodan runsaisiin online-mobiilipalveluihin. Järjestelmää voidaan ohjata myös sekä eleillä että puheella, ja kuljettajan sekä etumatkustajan älypuhelimet integroituvat käyttöjärjestelmään. VISION iV:n keskuslukitus voidaan avata digitaalisena avaimena toimivalla älypuhelimella. Konseptiauto tarkkailee kuljettajan sydämen sykettä, mikä merkitsee lisää turvallisuutta: tarvittaessa auto osaa jarruttaa automaattisesti pysähdyksiin.
Koko lehdistötiedote luettavissa PDF-versiosta.