Ladattava SUPERB iV -hybridi täydentää Škodan lippulaivamallin mallistoa. Ennakkomyynti on alkanut ja asiakastoimitukset alkavat vuoden 2020 alussa. Valittavana on neljä kattavaa varustetasoa; AMBITION ja STYLE, erikoismalli SPORTLINE sekä ylellisimmin varusteltu L&K.

Ladattavassa SUPERB iV -hybridissä on 1.4 TSI -bensiinimoottori ja sähkömoottori järjestelmäteholtaan 160 kW (218 hv). Tämä mahdollistaa vastuullisen autoilun dynaamisuudesta tippaakaan tinkimättä. Kapasiteetiltaan 13 kWh:n akuston ansiosta pelkästään sähköllä ajettaessa WLTP-testisyklin mukainen maksimitoimintamatka on jopa 56 kilometriä. Sähkö- ja bensiinimoottorin yhteiskäytöllä toimintamatka kasvaa peräti 930 kilometriin. ŠKODA SUPERB iV täyttää Euro 6d TEMP -päästöstandardin vaatimukset: auton CO2-päästö on selkeästi alle 40 g/km. Akuston voi ladata tavallisesta kotitalouspistorasiasta, seinälatauspisteestä, julkisesta latausasemasta tai hyödyntämällä ajon aikana bensiinimoottorin jarrutusenergian talteenottoa. Uutuusmalli on saatavissa niin Liftback- kuin Combi-mallina. Tarjolla on sekä AMBITION- että STYLE-varusteluversiot, kuten myös SUPERB SPORTLINE- ja SUPERB L&K -mallit.

Uuden SUPERB iV-mallin varustelu on erityisen kattava. Esimerkkinä jo AMBITION-varustetasosta alkaen vakiona on mm. mukautuva alustansäätöjärjestelmä (DCC), mallikohtainen Driving Mode Selection – Ajoasetuksen valinta (asetukset SPORT, Hybrid ja E-Mode), kaksi latauskaapelia eri lataustyyppejä varten, Amundsen-navigointijärjestelmä 8” kosketusnäytöllä sekä langaton SmartLink+, joka luo yhteyden älypuhelimen ja auton integroidun tietoviihdejärjestelmän välille langattomasti Apple CarPlayn avulla. Lisäksi SUPERB iV -mallissa on uusimman sukupolven tietoviihdejärjestelmä.

Hinnastot, varusteluettelo sekä lisätietoa SUPERB iV -mallista löytyy oheisilta sivuilta:

SUPERB iV

SUPERB Combi iV

Sähköistyvä autoilu: ŠKODA aloittaa uuden aikakauden esittelemällä alamerkkinsä iV
Toukokuun puolivälissä tänä vuonna ŠKODA esitteli uuden eMobility-alatuotemerkkinsä iV Slovakian pääkaupungissa Bratislavassa. Samassa yhteydessä ŠKODA esitteli kaksi ensimmäistä voimalinjassaan sähköä hyödyntävää automalliaan: täyssähköauton CITIGOe iV ja ladattavan hybridin SUPERB iV. Kummankin tavoite on myös sähköllä liikuttaessa olla Simply Clever, eli latautua nopeasti, saavuttaa pitkä toimintamatka ja olla järkevän hintainen. ŠKODA on näin virallisesti astunut autoilun sähköistymisen aikakauteen ja ottanut suunnan kohti menestystä tulevaisuudessa. Volkswagen-konsernin sähköautokomponenttien valmistus alkoi Mladá Boleslavissa syyskuussa 2019. ŠKODA panostaa sähköautojen tehokkaan latausverkoston toteuttamiseen: vuoteen 2025 mennessä sen on tarkoitus saada pystytettyä 7 000 latauspistettä tehtaidensa ja toimipisteidensä yhteyteen. Investoinnin suuruus on 32 miljoonaa euroa. Lisäksi ŠKODA on perusteellisesti valmistautunut autojen sähköistymisen vaatimuksiin tuotannossaan, sillä jo yli 13 000 työntekijää on koulutettu sähköautojen valmistamiseen.