Myynnistä ja markkinoinnista vastaava ŠKODA AUTON hallituksen jäsen Alain Favey kertoo: "Tour de Francen virallisena pääyhteistyökumppanina esittelemme brändimme miljoonille pyöräilyfaneille ja urheilun ystäville maailman tunnepitoisimpiin urheilutapahtumiin lukeutuvan kilpailun aikana. Maaliskuussa jatkoimme pitkäaikaista yhteistyötämme Tour de France -järjestäjä A.S.O:n kanssa viidellä vuodella aina vuoteen 2023 saakka. Tällä tavoin olemme luoneet perustan yhteisen menestystarinamme jatkumiselle ja korostamme samalla pyöräilyn ja Tour de Francen keskeistä roolia urheilusponsoroinnissamme."
ŠKODA toimii arvokkaan pyöräilytapahtuman virallisena pääsponsorina ja autoyhteistyökumppanina ja tukee tätä vuosittain järjestettävää tapahtumaa nyt 16. kerran toimittamalla autoja järjestäjien ja kilpailun johdon käyttöön. Kisa-autokalustossa on 250 autoa mukaan lukien katumaasturimallit KODIAQ ja KAROQ sekä Škodan myydyin automalli OCTAVIA ja lippulaivamalli SUPERB.
Pääjoukkoa johtaa myös tänä vuonna erityinen ŠKODA-malli. Tourin johtaja Christian Prudhommen liikkuvana johtokeskuksena toimii punainen ŠKODA SUPERB, josta käsin hän voi johtaa kilpailua edistyksellisen tietoliikennetekniikan avustuksella. ŠKODA SUPERB on kisan ainoa auto, joka pyöräilijöiden ohella ylittää maaliviivan.
106. Tour de France kisataan 6.–28. heinäkuuta
Perinteinen pyöräilykilpailu ajetaan nyt 106. kerran. Kisa käynnistyy 6. heinäkuuta Belgian Brys-selistä, jonne maailman pyöräilyeliitti kokoontuu kunnianosoituksena Tourin viisinkertaiselle voittajalle Eddy Merckxille. Yhteensä 34 etappivoittoa saavuttanut belgialainen pitää edelleen hallussaan kisaennätystä. Reitin kokonaispituus on 3 640 kilometriä, ja sen aikana 176 pyöräilijän joukko ajaa kaikkiaan 21 etappia. Kilpailun kohokohtiin lukeutuvat vuoristoreitit Alpeilla, missä ammattipyöräilijöiden on selvitettävä Col de Carsin, Col d'Izoardin ja Col du Galibierin vaativat nousut. Kilpailijat ylittävät maaliviivan kuuluisalla Champs-Elysées-bulevardilla Pariisissa 28. heinäkuuta.
ŠKODA-kampanja "To the Greatest Family of all: Cyclists" – voita VIP-matka Tourille
Tämän vuoden pääpyöräilytapahtumaa varten ŠKODA on lanseerannut uuden 360-asteen kampanjan "To the Greatest Family of all: Cyclists". Se ilmentää kansainvälisen pyöräily-yhteisön intohimoa, toveruutta ja dynaamisuutta. Kampanja julkaistaan televisiossa ja sosiaalisen median kanavilla Facebookissa, YouTubessa ja Instagramissa. Kampanjan kansainväliseen edistämiseen käytetään Škodan pyöräilyyn liittyvää verkkosivustoa WeLoveCycling.com. Verkkosivustolta löytyy runsaasti tietoa maailman suurimmasta pyöräilykilpailusta, minkä lisäksi pyöräilyfanit voivat myös osallistua siellä kilpailuun: ŠKODA tarjoaa faneille mahdollisuuden päästä seuraamaan Tour de France -kisaa paikan päällä ja lahjoittaa kilpailun voittajalle ylellisen VIP-matkan.
ŠKODA toimii myös virallisen Tour de France -kisasovelluksen pääyhteistyökumppanina. Sovelluksen avulla pyöräilyfanit pysyvät aina ajan tasalla kisatapahtumista. Nykyisten sijoitusten ja liveseurannan lisäksi se sisältää reaaliaikaisen GPS-seurannan, kilpailijoiden profiilit ja paljon muuta. Sovellus on ilmainen ja saatavissa Android- ja iOS-laitteisiin.
Škodan historia alkoi polkupyöristä
Škodan kiinnostus ja intohimo polkupyöriin juontuu yrityksen alkuajoista. Vuonna 1895 Václav Laurin ja Václav Klement perustivat polkupyörätehtaan Mladá Boleslavin kaupunkiin Böömissä. Vain kymmenen vuotta myöhemmin nuori yritys valmisti ensimmäisen autonsa: Voiturette A ajoi ulos tehdashallista. Vuonna 1925 Laurin & Klement -tehdas yhdistyi Škodaan. Ranskan ympäriajo Tour de Francen ja Espanjan ympäriajo La Vueltan lisäksi ŠKODA tukee myös useita muita kansainvälisiä pyöräilykilpailuja sekä lukuisia muita kansallisia ja kansainvälisiä urheilutapahtumia. Polkupyöriin liittyvät varusteet ja tarvikkeet ovat myös oleellinen osa Škodan laajennettua tuotevalikoimaa.