Škoda palkittiin parhaasta palvelusta Auto Bild Suomen tuoreessa Palvelu1 -ostotutkimuksessa. Škoda myös paransi eniten asiakaspalveluaan viime vuoteen verrattuna.
Auto Bild -lehden Palvelu 1 -ostotutkimus toteutettiin 14. kerran. Tutkimuksessa kartoitettiin tuttuun tapaan eri automerkkien ja niitä myyvien liikkeiden palvelun tasoa. Uusista autoista mukana oli 12 merkkiä ja 10 autoliikeketjua.
Auto Bildin tutkimuksessa korostetaan asiakkaan ja myyjän välistä kontaktia kaupankäynnissä. Ensimmäinen askel otetaan, kun asiakas saapuu liikkeeseen. Seuraava askel onkin se haastavampi vaihe, jossa kysytään ammattitaitoa jokainen asiakas eri tavalla huomioiden.
Omaa luokkaansa
Škoda saavutti tutkimuksessa parhaan kokonaistuloksen 84 pisteellä. Škoda myös paransi eniten palvelutasoaan vuoteen 2017 verrattuna. Auto Bildin mukaan Škodan suoritus oli tasaisessa onnistumisessaan omaa luokkaansa.
Škodan palvelun myyntihenkisyys parani huikeat 22 pistettä. Škoda otti parhaat arvosanat mm. vastaanotossa, myyntiesittelyssä, vaihtoauton arvioimisessa sekä ystävällisyydessä ja kohteliaisuudessa.
Uusia autoja myyvien ketjujen kohdalla Škodan jälleenmyyjiin kuuluva Rinta-Joupin Autoliike oli tänä vuonna ykkönen. Toisen sijan jakoivat tasavahvoin tuloksin niin ikään Škodan jälleenmyyjiin kuuluvat Pörhön Autoliike ja Wetteri.
Palvelu 1 -tutkimus 2018 | tulokset
1. ŠKODA 84 pistettä
2. BMW 83 p.
3. Volkswagen 81 p.
3.Opel 81 p.
5. Audi 79 p.
5.Nissan 79 p.
7. Ford 77 p.
8. Toyota 76 p.
9. Mercedes-Benz 75 p.
10. Volvo 71 p.
10. Kia 71 p.
12. Hyundai 68 p.