Škoda Motorsportin ja suomalaisten rallikuljettajien uraa seuraavan juttusarjan kuudennessa osassa mennään vuosiin 2003-2006, jolloin ralliradoilla nähtiin Škoda Fabia WRC sekä tehdaskuljettajat Toni Gardemeister, Janne Tuohino, Jani Paasonen ja Harri Rovanperä.
Vuodet: 2003–2006
Automalli: Škoda Fabia WRC
Tehdaskuljettajat: Toni Gardemeister, Janne Tuohino, Jani Paasonen ja Harri Rovanperä
Škoda esitteli uuden Fabia WRC -ralliautonsa kauden 2003 kahdeksannessa MM-osakilpailussa Saksassa. Autoon suunniteltiin muun muassa kokonaan uusi turbomoottori, uusi voimansiirto, jossa tasauspyörästön lukkoja sääteli merkittävästi edellistä nopeampi järjestelmä sekä uusi jousitusgeometria. Myös auton painopiste rakennettiin edellistä alemmaksi.
Fabia WRC:n kehitystyöstä ja kilpailemisesta vastasi muun muassa Toni Gardemeister. Kaudelle 2004 palkattiin tallin kolmatta autoa kahteen MM-ralliin ajamaan Jani Paasonen, joka sijoittui Suomen MM-rallissa Škodalla kuudenneksi. Gardemeister kilpaili Fabia WRC:lla MM-tasolla kaikkiaan viidessätoista MM-rallissa.
Kaudelle 2005 Škoda sai FIA:lta erikoisluvan osallistua ainoastaan 13 MM-osakilpailuun. Škoda Motorsportin kuljettajakaksikkona toimi Jani Paasonen ja Janne Tuohino. Kansainväliseltä autoliitolta myönnetty helpotus ei kuitenkaan taannut tallin osallistumista rallin MM-sarjaan 2006. Škoda vetäytyi MM-sarjasta, mutta tallin autoja kauden 2006 MM-sarjassa ajatti Škoda Red Bull Team, jonka kuljettajana toimi Harri Rovanperä.
Lue osa 1 tästä linkistä: 1960-1963 Škoda Octavia TS
Lue osa 2 tästä linkistä: 1970-1976 Škoda110
Lue osa 3 tästä linkistä: 1972-1979 Škoda 130 RS
Lue osa 4 tästä linkistä: 1988-1991 Škoda 130 L, Favorit 136 ja Felicia
Lue osa 5 tästä linkistä: 2002-2003 Škoda Octavia WRC
Harri Rovanperä ajoi kaudella 2006 rallin MM-sarjaa Red Bull Škoda Fabia WRC:lla.
Jani Paasonen (vas.) ja Janne Tuohino kilpailivat Škodan tehdastallissa kaudella 2005.