ŠKODA sijoittui jo tuttuun tapaan Auto Bild Suomen vuosittain tekemän Palvelu 1 -ostotutkimuksen kärkeen.
Auto Bild Suomi -lehden valtakunnallinen Palvelu 1 -ostotutkimus toteutettiin tänä vuonna 18. kerran. Tutkimuksessa kartoitettiin Suomen autokaupan palvelun sekä myynnin laatua asiakkaan silmin ja kokemuksen kautta.
Tutkimuksessa oli mukana 11 automerkin jälleenmyyjäliikettä ja 11 käytettyjä autoja myyviä liikkeitä. Koulutetut testiasiakkaat asioivat autoliikkeissä yhteensä 440 kertaa.
Škodan sijoittuminen tutkimuksen toiselle sijalle perustui mm. sähköisen palvelun kehittymiseen, perusteellisiin myyntiesittelyihin sekä tarjousten aktiiviseen tekemiseen.
ŠKODA on sijoittunut Palvelu 1 -ostotutkimuksen kärkisijoille jo useamman vuoden ajan. Myös Škodan jälleenmyyntiverkosto on pärjännyt tutkimuksessa hyvin.
Tänä vuonna uusien autojen jälleenmyyjistä ykköseksi kiri Škoda-jälleenmyyntiverkostoon kuuluva Rinta-Joupin Autoliike, jonka myyjät onnistuivat hyvin kaikilla palvelun osa-alueilla. Erityiskiitokset Rinta-Joupin Autoliike sai asiakaspalvelun kokonaisuudesta sekä autolta vaadittavien ominaisuuksien kartoittamisesta.