27.9.2021
ŠKODA edelleen palvelun kärjessä Škoda Palvelee

ŠKODA on sijoittunut Palvelu 1 -ostotutkimuksen kärkisijoille jo useamman vuoden ajan.

ŠKODA sijoittui jälleen kärkikaksikkoon Auto Bild Suomen tuoreessa Palvelu 1 -ostotutkimuksessa.

Auto Bild Suomi -lehden valtakunnallinen Palvelu 1 -ostotutkimus toteutettiin jo 17. kerran. Tutkimuksessa kartoitettiin tuttuun tapaan Suomen autokaupan palvelun sekä myynnin laatua asiakkaan silmin ja kokemuksen kautta.

Tutkimuksessa oli mukana 11 automerkkiä, kahdeksan myydyimmän automerkin jälleenmyyjäliikettä sekä viisi myymälämäärältään suurinta käytettyjen autojen myyntiketjua.

Palvelu Plus Oy:n toteuttamassa tutkimuksessa koulutetut testiasiakkaat asioivat autoliikkeissä asiakaspalvelua havainnoiden. Jokaiseen autoliikkeeseen tehtiin 20 testikäyntiä eli yhteensä 440 käyntiä helmi- ja kesäkuun välisenä aikana. Asiakkaista 53 prosenttia oli miehiä ja 47 prosenttia naisia.

Škodan myyjät saivat kiitosta aktiivisesta asiakkaiden huomioimisesta ja oma-aloitteisuudestaan.

Škoda-myynnin parhaat puolet

Škodan sijoittuminen tutkimuksen toiselle sijalle perustui mm. asiakkaiden huomioimiseen. Tulosten mukaan Škodan myyjät huomioivat asiakkaat kaikkein aktiivisimmin heidän saapuessaan liikkeeseen ja tarjosivat useimmin oma-aloitteisesti apuaan.

Škodan myyjät myös ehdottivat selvästi keskivertoa aktiivisemmin kauppoja asiakkaille sekä pyrkivät sopimaan jatkotoimenpiteitä. Asiakkaisiin oltiin niin ikään useimmin yhteydessä vielä käynnin jälkeen.

ŠKODA on sijoittunut Palvelu 1 -ostotutkimuksen kärkisijoille jo useamman vuoden ajan. Myös Škodan jälleenmyyntiverkosto on pärjännyt tutkimuksessa hyvin.

Tänä vuonna uusien autojen jälleenmyyjistä ykköseksi kiri Škoda-jälleenmyyntiverkostoon kuuluva Nelipyörä, jonka myyjät onnistuivat kaikilla palvelun osa-alueilla. Erityiskiitokset Nelipyörä sai asiakaspalvelun kokonaisuudesta sekä autolta vaadittavien ominaisuuksien kartoittamisesta.