Autodesk VRED Design 2017.2 Update

Škodalle ominainen muotokieli elää ja kehittyy jatkuvasti. ŠKODA DESIGN vahvistaa ŠKODA-automallien muotoiluidentiteettiä kehittämällä muotokieltä jatkuvasti. Tasapainoiset mittasuhteet, selkeät linjat, vahvamuotoiset pinnat ja viistemäiset yksityiskohdat yhdistyvät toisiinsa ja luovat kokonaisilmeen, jossa korostuvat muotojen tarkkuus ja puhtaus. Yksi ŠKODA- muotoilijoiden innoituksen lähteistä on tunnettu tšekkiläinen kristallinvalmistus ja siihen liittyvä erinomainen käsityötaito. Ne kannustavat autojen vahvailmeiseen ja tunteita herättävään muotoiluun, jossa harmonia kohtaa estetiikan ja toimivuuden.​

Muutaman viime vuoden aikana Škodan uusi muotokieli on jo tuottanut useita sensaatiomaisia muototutkielmia, jotka viitoittavat automerkkimme tulevaisuutta,” kertoo Karl Neuhold, Škodan korimuotoilusta vastaava muotoilujohtaja. “Tavoitteemme ovat selkeästi määritetyt ja nyt olemme valmiit esittelemään seuraavan vaiheen.”

ŠKODA DESIGN DNA ilmentää sekä auton ulko- että sisäpuolella tasapainoisilla mittasuhteilla, selkeillä pinnoilla, tarkoilla linjoilla ja tyylikkäillä yksityiskohdilla automerkin puhdasta ja erityisen erottuvaa tyyliä. Tämä DNA heijastaa ajatonta tyylikkyyttä ja nykyaikaista toiminnallisuutta, joista ŠKODA-automallit tunnetaan. Kristallimaiset piirteet ovat havaittavissa myös ajovaloyksiköissä, takavaloissa ja koripintojen taitteissa. Tämä kristallimainen kolmiulotteisuus korostaa korkeaa laatua, mitä autojen moderni tekniikka ja yksityiskohdat tukevat.

Tšekkiläinen kristalli ja sen valmistusperinteet ovat kansainvälisesti arvostettuja. Kristallinvalmistuksessa ja -hionnassa yhdistyvät perinteiset menetelmät ja työtavat sekä moderni kauneus. ŠKODA DESIGN kunnioittaa Škodan kotimaan kulttuuriperintöä ja taitajia, jotka ammattitaidollaan luovat lasimateriaalista ajattoman kauniita ja pienintä yksityiskohtaa myöten viimeisteltyjä esineitä. Autoissa se tarkoittaa kykyä luoda laadukkaita, tunnepitoisia tuotteita, joiden muotoilussa selkeys kohtaa tšekkiläisen automerkin perusarvot: kauneus ja toiminnallisuus.

Perinteet ja kulttuuritaustat tiedostaen ŠKODA on kehittänyt muotokielen, joilla sen automallit erottuvat ja jota on jo sovellettu useissa muotoilututkielma-autoissa. Muotokielen hahmottuminen alkoi ŠKODA VISION D -muotoilututkielma-autosta vuonna 2011. Se sai jatkoksi konseptiautot ŠKODA VISION C (2014) ja ŠKODA VISION S (2016). Niissä näkyy muotokielen jatkuva kehitys, joka on jo tullut näkyviin Škodan uusimmissa automalleissa ja joka myös tulee määrittämään Škodan tulevien automallien muotoilua.

​ Lähitulevaisuudessa esiteltävä uusi muotoilututkielma korostaa Škodan sitoutumista muotokielen jatkuvaan kehittämiseen.

skoda.fi