Uudistunut Škoda Scala on saanut autotoimittajat liikkeelle. Scala on kisannut myös "viisiovisten järkiautojen vertailussa", jossa voiton vei...? Lue koeajajien arviot.
"Kaikki kohdallaan – kooltaan parahultainen"
"Scala on oiva pienen perheen ykkösauto, ja isomman porukan kakkosauto. Malliston edullisimmat versiot on hinnoiteltu todella houkuttelevasti", Apu-lehden autotoimittaja Lauri Larmela kirjoittaa.
Auto on toimittajan mukaan "perusteiltaan eräänlainen järkiauton ääri-ilmentymä" ja "kooltaan juuri parahultainen".
"Škodalla on jo pitkään ollut taito rakentaa automalleja, jotka sijoittuvat eri kokoluokkien väliin. Scala on tästä hyvä esimerkki." "30 000 eurolla saa todellisen kansanauton, jossa on kaikki kohdallaan."
Scala kiri vertailukolmikon ykköseksi
Auto Bild Suomi -lehden "viisiovisten järkiautojen vertailussa" oli mukana kolme kompaktia monikäyttömallia: Škoda Scala, Hyundai i30 ja Toyota Corolla.
Lehti vertaili autojen ominaisuuksia, kuten sisätiloja, tavaratilaa, ulkomittoja, muunneltavuutta, näkyvyyttä, laatuvaikutelmaa, toimivuutta, turvallisuusvarustelua, kiihtyvyyttä, toimintamatkaa, mukavuutta, ajodynamiikkaa, liitettävyyttä ja kustannuksia.
Kokonaispisteissä Scala 1.5 TSI ACT DSG kiri selvästi kärkeen. Monte Carlo -varusteisena ja muutamin lisävarustein Scala vaikuttaa koeajajien mielestä "todella kodikkaalta" ja "hyvinkin sporttiselta". Scalan SCC-urheilualusta "toimii hienosti sport-ajotilassa ja tarjoaa dynaamisen ajofiiliksen."
Lähde Auto Bild 16/2024
Škoda Scala – yksinkertaisesti parempi
Tekniikan Maailma koeajoi Škoda Scala 1,0 TSI 116 Style DSG -mallin ja otsikoi "Yksinkertaisesti parempi".
"Ohjaamossa on kaikki kohdallaan – hyvin käden ulottuvilla järkevän oloisesti sijoiteltuna", autotoimittaja Aimo Niemi arvioi. "Scala on mietitty lähtökohtaisesti käytännöllisyys ja tilat edellä, minkä huomaa viimeistään takatiloissa."
"Scala on perusarkiauto, joka on parhaimmillaan monipuolisessa käytössä. Tunnelmaltaan auto on kuin pikkuauto, mutta sisätilat ja tavaratila tarjoavat huomattavasti enemmän."
"Škoda Scala – skaalaus parempaan"
Moottori-lehden koeajoi Škoda Scala 1,0 TSI 116 Style DSG Autom. -mallin. "Škoda Scala on saanut elinkaaren puolivälin päivityksen – ja päivitys on tehnyt siitä entistä paremman", autotoimittajan Manu Tuppurainen kirjoittaa.
"Scalan vahvuudet ovat nimenomaan sen tiloissa ja siinä, että melko pienellä rahalla pääsee käsiksi hyvään perusautoon." Erityiskiitokset koeajosta tulevatkin ajettavuudesta ja tiloista.