Toisen sukupolven ladattava hybridi
Uudesta Superbista on tarjolla ladattava hybridi nyt myös liftback-korimallisena jo tuotannossa olevan Combi-korimallin rinnalla. Superb iV:ssä käytettävä toisen sukupolven ladattava hybridivoimalinja koostuu nelisylinterisestä 1.5 TSI -bensiinimoottorista teholtaan 110 kilowattia (150 hv) ja 85 kW:n sähkömoottorista. Yhdessä ne kehittävät maksimitehoa 150 kW (204 hv), ja tämä voima välittyy etupyörille kuusivaihteisella DSG-automaattivaihteistolla. Neljästä moduulista muodostuvan ja takaistuimien alle asennetun korkeajänniteakun bruttokapasiteetti on 25,7 kWh (19,7 kWh netto).
Kolmivaiheinen kestomagneetti-synkronisähkömoottori on integroitu vaihteistoon ja erotettu polttomoottorista kytkimellä. Sähkömoottoria voidaan käyttää auton liikuttamiseen joko itsenäisesti tai yhdessä bensiinimoottorin kanssa. Sähköllä ajettaessa sähkömoottorin suurin teho on 85 kW ja suurin vääntö 330 Nm. Sitä käytetään myös polttomoottorin käynnistämiseen, ja siten se korvaa perinteisen käynnistingeneraattorin.
Superb iV:ssä on 1.5 TSI -bensiinimoottori ja sähkömoottori, jotka toimivat kolmella eri tavalla valitun ajoasetuksen mukaan. Tätä varten Superb iV:ssä on kolme yksinomaan ladattavaan hybridiin suunniteltua ajoasetusta: E-Mode, Hybrid ja Sport. E-Mode on puhtaasti sähköllä ajamiseen, Hybrid optimoi molempien moottorien yhteistoimintaa tilanteen mukaan, ja Sport käyttää moottoreilta enemmän tehoa ja soveltuu siten huomattavasti reippaampaan ajoon.
Pitkä toimintamatka sähköllä ja nopea lataus
Superb iV -mallin latausmahdollisuudet ovat kattavat. Ajoakku saadaan kotilatausasemasta tai julkisesta vaihtovirtalatausasemasta (AC) ladattua 11 kW:n teholla 0 % varaustasosta 100 % varaustasoon 2,5 tunnissa. Pikalataus tasavirralla (DC) on mahdollista jopa 50 kW:n teholla, jolloin ajoakun saa ladattua 10 % varaustasosta 80 % varaustasoon 26 minuutissa. Ajon aikana ajoakkua ladataan jarrutusenergian talteenotolla muuntamalla auton liike-energiaa sähköksi.
Sähköllä ajettaessa jopa yli 130 kilometrin WLTP-toimintamatkalla Superb iV soveltuu monenlaisiin ajoihin. Uuteen Superbiin ovat tarjolla toisen sukupolven Matrix LED -ajovalot ja edelleen kehitetty mukautuva alustan säätöjärjestelmä DCC Plus. Auton eri toimintojen käyttöä helpottavat kierrettävät ja painettavat Smart Dials -säätimet. Sisustukseen ovat tarjolla mukavat ja laadukkaita materiaaleja sisältävät designvalinnat. Superbissa on myös kattava turvallisuusvarustelu, edistykselliset avustinjärjestelmät ja monipuoliset voimalinjavaihtoehdot, esimerkiksi bensiini, diesel, kevythybridi sekä uuden sukupolven ladattava hybridi.
Katso Superb iV:n hinnastot tästä linkistä
Rakenna itsellesi Superb iV tästä linkistä
Koko tiedote on luettavissa myös sivun oikean reunan PDF-tiedostosta.