Kilpailunumerolla seitsemän reitille lähtee hallitseva SM1 –luokan mestari Teemu Asunmaa, jota kirittävät tutusti tiimin kaksi muuta ŠKODA-kuljettajaa, Emil Lindholm ja Mikko Heikkilä.
Lindholmille kyse on mieluisasta rallista. Pitkä, muista osakilpailuista poikkeava harjoittelusäännöstö takaa sen, että erikoiskokeet saa tutkia huolella.
- Kyllähän täällä tulee aina ajettua jokainen erikoiskoe neljään kertaan, joten voi sanoa, että tähän ralliin saa myös tarkimman nuotin tehtyä. Joitain paikkoja alkaa jo muistaakin. Kilpailun formaatti on ihan hauska – ei ajeta yhtään erikoiskoetta kahteen kertaan, Lindholm laskee.
Siinä missä useat kärkikuljettajat luottavat hyväksi havaittuihin valtamerkkien renkaisiin, lähtee Lindholm reitille intialaisen yhteistyökumppaninsa MRF:n renkailla.
- Fiilis on hyvä. Rengas on uusi tekijä näissä olosuhteissa, mutta rauhallisin mielin suhtaudun asiaan. Perjantai kertoo suorituskykymme. Tiepohjat ovat hyvässä kunnossa ja luntakin on mukavasti.
TGS Worldwiden tallipäällikkö Toni Gardemeister lentää Rovaniemelle torstaina. Edessä on tärkeä kisakauden avaus, johon on valmistauduttu huolella.
- Kaikilla kuljettajilla on kiitettävä määrä testikilometrejä. Sopivat säädöt talviralliin riippuvat niin kuljettajan mieltymyksistä – siellä on hyvinkin erilaisia säätöjä meidän kolmikollamme. Odotukset ovat korkealla. Toivottavasti tämänkin rallin kärki olisi sama kuin mitalikolmikko viime vuonna, myhäilee Gardemeister.
Rallissa ajetaan kymmenen erikoiskoetta ja 216,44 EK-kilometriä.
Kuva: Marko Mäkinen