Mitalijärjestystä saatiin odottaa viimeisen erikoiskokeen maalimutkaan asti. Hienointa taistelussa oli se, ettei kukaan TGS:n ŠKODA-triosta sortunut ajovirheeseen, tai joutunut suuriin tekniikkaongelmiin.
Viimeisen erikoiskokeen maalissa Lindholm nousi välittömästi autosta ja kyseli paikalla olleilta huolestuneena, riittikö hänen vauhtinsa mestaruuteen - ja kyllähän se riitti. Tasa-aika Teemu Asunmaan kanssa ja 0,1 sekuntia Mikko Heikkilää nopeammin tarkoitti uran ensimmäistä SM-titteliä.
- Tämä on huikeaa. Kauteen lähdettäessä en olisi ikinä uskonut, että voidaan mestaruuteen ajaa. Olemme kuitenkin voittaneet kolme osakilpailua. Tämä vetää melkein sanattomaksi. Tiimityötähän tämä on, joten menestys ei koostu yhdestä palasesta, Lindholm iloitsi.
Vain 0,4 sekuntia Asunmaasta jäänyt, mutta silti SM-hopeaa saalistanut Mikko Heikkilä ylsi kauden aikana kahteen osakilpailuvoittoon. Suoritukseensa Kokkolassa Heikkilä ei ollut järin tyytyväinen.
- Kauteen mahtui hyviä ja huonoja kisoja. Tämä oli valitettavasti yksi niistä huonoista, Heikkilä harmitteli.
Hallitseva SM1 –luokan mestari Teemu Asunmaa jäi rallin kolmanneksi. Se ei tuoreeltaan maistunut kovinkaan hohdokkaalta mestaruuksiin tottuneesta kuljettajasta.
- Ei riittänyt nyt. Eilinen rengasrikko oli elämäni kallein. Odotus oli, että tiukkaa tästä kamppailusta tulee, mutta sellaista se on. Harmittaa tietysti, sillä mestaruus oli kauden päätavoite.
Yksi mestaruus Heikkilän autokunnalle kuitenkin tuli, sillä Topi Luhtinen kruunattiin kartanlukijoiden mestariksi, sillä Lindholmin vierellä istuva Reeta Hämäläinen ja Asunmaalle nuottia lukenut Marko Salminen olivat ykköskuljettajiensa vierellä vain osan kaudesta.
Lopputulokset SM1 –luokka
- Emil Lindholm, ŠKODA Fabia 59.35,4
- Nikolay Gryazin +7,0
- Teemu Asunmaa, ŠKODA Fabia +11,0
- Mikko Heikkilä, ŠKODA Fabia +11,4
- Eerik Pietarinen +20,4
Pistetilanne SM1 –luokka
- Emil Lindholm 119
- Mikko Heikkilä 106
- Teemu Asunmaa 104