Nyt julkaistut kaksi luonnoskuvaa näyttävät uuden ŠKODA Fabian muotoilun selkeät, modernit ja dynaamiset linjat. Neljännen sukupolven FABIA on kasvanut 111 millimetriä pituutta ja 48 millimetriä leveyttä. Ensimmäisen kerran FABIA pohjautuu nyt Volkswagen-konsernin etumoottoristen ja etuvetoisten autojen skaalautuvaan MQB-A0-perustekniikkaan. Sen avulla autoon on saatu vieläkin suuremmat sisätilat ja 50 litraa lisää tavaratilaa. Etuviistokuvassa huomio kiinnittyy mataliin ajovaloyksiköihin ja jäähdyttimen leveään ŠKODA-säleikköön, jonka sporttisen tyylikkyyden kruunaavat kromin värinen kehys ja mustat pystyrivat. Myös uudet kevytmetallivanteet tuovat voimaa uuden Fabian kokonaisilmeeseen.
Aiempaa pitemmän kattospoilerin yläkulmien ilmanohjainosat, muotoilultaan optimoidut ulkopeilikotelot ja etupuskurin alaosan ilmanottosäleikön lamellit parantavat aerodynamiikkaa.
Toinen luonnoskuva paljastaa yksityiskohtia uuden ŠKODA Fabian moderneista valoista. Terävälinjaisten, jäähdyttimen ŠKODA-säleikköön saakka yltävien LED-tekniikalla toteutettujen ajovalojen valomoduulit muistuttavat muodoiltaan jääpaloja. Kuvasta havaitsee myös L-muotoisen päivävalomoduulin. ŠKODA-automalleille tyypilliset kristallimaiset elementit löytyvät myös takavaloista, jotka tulevat saataville kahtena eri versiona.
Ensimmäisen sukupolven Fabiaa ja sen vuonna 2000 esiteltyä COMBI-farmarimallia valmistettiin kahdeksan vuoden aikana 1,79 miljoonaa kappaletta. Geneven autonäyttelyssä vuonna 2007 esiteltyä toisen sukupolven Fabiaa myytiin 1 704 000 kappaletta. Kolmannen sukupolven Fabian tuotanto alkoi vuonna 2014, ja Fabian suosio on kestänyt. FABIA oli esimerkiksi vuonna 2019 Škodan toiseksi suosituin automalli Octavian jälkeen. Kaikkiaan ŠKODA on valmistanut yli 4,7 miljoonaa Fabiaa – vain Octaviaa on tehty enemmän.