ŠKODA esittelee nyt neljännen sukupolven Fabian 22 vuotta ensimmäisen Fabian markkinoille tulon jälkeen. Uusi FABIA pohjautuu Volkswagen-konsernin pienten etuvetoisten autojen skaalautuvaan perustekniikkaan MQB-A0. Kätevän kokoisessa ja suositussa autossa yhdistyvät kaikki Škodan merkkiarvot kiteytettynä toteamukseen “kaikki mitä tarvitset – ja vielä vähän enemmän”. Se tarjoaa hyvän vastineen rahalle, erinomaisen turvallisuuden ja mukavuuden sekä viimeistelylaadun. Entistä dynaamisempana ja tunteisiin vetoavasti muotoiltuna uudella ŠKODA Fabialla on kaikki edellytykset jatkaa edellisten mallisukupolvien menestystä. Digitaalinen maailmanensiesittely alkaa toukokuun 4. päivänä klo 20:00. Esittelytilaisuus striimataan virtuaalisesta paviljongista ja on kaikkialla maailmassa seurattavissa osoitteesta https://fabia-skoda-virtual-event.web.app/start. Prahan nykytaidekeskus DOX on taidokkaasti virtualisoitu tämän esittelytilaisuuden ympäristöksi.
ŠKODA avaa vaiheittain vierailijoille virtuaalisen paviljongin uusia alueita osoitteessa https://fabia-skoda-virtual-event.web.app/start. Ensiesittelytilaisuus lähetetään ŠKODA Magazine -sivustolla ja Škodan sosiaalisen median kanavilla (Youtube ja Facebook).
Linkki: https://skoda-virtual-event.com/start
Virtuaalinen kierros kuin taidenäyttelyssä
Digitaalinen toteutusmuoto päästää vierailijat tekemään kierroksen kuin aidossa näyttelyssä; virtuaalisessa esittelypaviljongissa on mahdollista liikkua vapaasti ja katsella näyttelyesineitä. Kierroksella tavataan ŠKODA AUTON hallituksen jäseniä, mukaan lukien pääjohtaja Thomas Schäfer ja myynti- ja markkinointijohtaja Martin Jahn sekä Oliver Stefanin johtaman ŠKODA Design -tiimin asiantuntijoita. Jokaiselle Škodan edustajalle on luotu oma avatar, jotta heidän kohtaamisensa olisi mahdollisimman aidon tuntuista.
Esittelyalueet sisäpihalla ja kattoterassilla
Esittelykierros vie vierailijat DOX:n eri alueille. Sisäpihalle on asennettu monta LED-seinää esittelyohjelman seuraamista varten. Kattoterassista on tehty NEXT LEVEL -terassi, jolla esitellään Škodan nykyisiä tulevaisuusohjelmia. Näillä kahdella alueella uusi ŠKODA FABIA paljastetaan pääjohtaja Thomas Schäferin tervetulopuheenvuoron jälkeen. Esittelyn jälkeen autojen 360-asteisiin kuviin pääsee tutustumaan virtuaalisessa paviljongissa. Myöhemmin NEXT LEVEL -terassin yläpuolella olevassa ilmalaivassa on katsottavissa esittelytilaisuuden tallenne ja lisää videomateriaalia. Ensiesittelyyn liittyen ŠKODA Storyboard -sivustolla tullaan julkaisemaan linkki Press kit -lehdistömateriaaliin.
DOX:n kolmiulotteinen mallinnus virtuaalisena paviljonkina
Nykytaidekeskus DOX:n kolmiulotteinen mallinnus luotiin uuden ŠKODA Fabian kansainvälisen esittelyn virtuaaliseksi näyttelypaviljongiksi. Sen avulla vierailijoille välittyy aidosti paikalla olemisen tunne. Prahan nykytaidekeskus DOX sijaitsee Holešovicen kaupunginosassa. Se on entinen tehdaskiinteistö, joka on muutettu arkkitehtuuriltaan vaikuttavaksi ja ultramoderniksi tilaksi. Ympäristönä DOX tulkitsee luovasti uudelleen ŠKODA Fabian ydinominaisuudet: käyttäjäystävällisyys, soveltuvuus moneen käyttöön, Simply Clever -ideat ja muodoilla tunteisiin vetoavuus. Kansainvälisen ensiesittelyn kruunaa teippitaidekonsepti, joka on erityisesti luotu uutta Fabiaa varten. Värikkäitä teippejä käytetään luomaan taiteelliset taustat ja havainnollistamaan kulkemista esittelytiloissa. Teippaustaiteilijat ovat hakeneet inspiraatiota kristallimaisia piirteitä sisältävästä ŠKODA-muotokielestä, Fabialla ajamisesta, Fabian Simply Clever -ratkaisuista ja DOX-nykytaidekeskuksen ainutlaatuisesta arkkitehtuurista.