Neljännen sukupolven Octavia tuo markkinoille RS-mallin kolmella eri voimalinjavaihtoehdolla.
Bensiini- ja dieselmoottoristen Octavia RS -mallien lisäksi tarjolla on Octavia RS iV, joka on Škodan ensimmäinen RS-lataushybridimalli. Dieselvaihtoehto on pian saatavissa myös nelivetoisena.
Kaikki RS-mallit ovat tuttuun tapaan ulkonäöltään sporttisia mustine yksityiskohtineen. Muista malleista erottuvien etu- ja takapuskurien lisäksi katse kiinnittyy mm. keulan jäähdyttimen säleikköön, diffuusoriin ja LED-sumuvalojen yläpuolella oleviin Air Curtain -ilmanohjausaukkoihin. Myös RS-mallien sisätiloja hallitsee tyylikäs musta.
OCTAVIA RS:n muotoilua on korostettu mustilla yksityiskohdilla. Katseita keräävät myös sporttisen perän heijastinnauha ja kaksi pakoputkenpäätä.
RS:n tunnistaa esimerkiksi mustista yksityiskohdista ja RS-logoista.
RS-tyylisissä sisätiloissa kohtaavat urheilullisuus ja ylellisyys.
Autossa on vakiona 10,25-tuumaisella näytöllä varustettu digitaalinen mittaristo ja kolmipuolainen sport-monitoimiohjauspyörä.
Škodan RS-mallit saivat alkunsa vuonna 2000, jolloin esiteltiin ensimmäisen sukupolven Octavia RS. Siitä alkaen Škodan suorituskykyisimpien mallien mallimerkinnöissä on ollut kirjaimet RS, jotka tulevat sanoista Rally Sport. Uusi neljännen sukupolven RS yhdistää tehon ja taloudellisuuden ennennäkemättömällä tavalla. Kuva: ŠKODA Auto