Kevythybridimalli OCTAVIA e-TEC lataa akkunsa jarrutusenergian talteenotolla ja vähentää samalla polttoaineen kulutusta.
Škoda käyttää kevythybriditekniikkaa ensimmäisen kerran uusissa Octavia e-Tec -malleissa, joissa on seitsemänvaihteinen DSG-kaksoiskytkinvaihteisto. Moottorivaihtoehdot ovat uusimman EVO-sukupolven kolmisylinterinen 81 kW (110 hv) 1.0 TSI ja nelisylinterinen 110 kW (150 hv) 1.5 TSI. Kummassakin on hihnakäyttöinen 48 voltin käynnistysgeneraattori ja 48 voltin litiumioniakku.
Akku on sijoitettu etumatkustajien istuimen alle, ja sitä ladataan jarrutusenergian talteenotolla. Kevythybridi- tekniikan ensisijainen tehtävä on tarvittaessa tukea polttomoottoria 50 Newtonmetrin voimalla, minkä ansiosta e-TEC -mallilla pystytään kiihdyttämään ripeämmin ja jopa rullaamaan polttomoottori sammutettuna. Näin polttoaineen kulutusta saadaan vähennettyä, mikä samalla pienentää hiilidioksidipäästöjä.
Octavian kevythybridimallit tunnistaa takaluukun e-TEC -logosta.