Nelikymppinen Laattapiste haluaa pelastaa suomalaiset kurjilta kylpyhuoneilta – ja tehdä paljon muutakin matkan varrella. Mukana menossa on myös ŠKODA.
Toimitusjohtaja Tommi Haru sanoo olleensa Laattapisteen perheyrityksessä töissä ”vasta 40 vuotta”. Kun nuorena aloittaa, kaikki toiminnot ovat tulleet tutuiksi mallien liimauksesta ja varastohommista markkinointiin ja brändin rakentamiseen. Pikkuveli Petteri Haru on tehnyt talossa yhtä pitkää uraa.
Yritys sai alkunsa, kun Tommin ja Petterin vanhemmat Ann-Marie ja Heikki Haru ostivat remontoitavia asuntoja 1970-luvulla, jolloin laattojen valikoima oli Suomessa vielä suppea, totinen ja laadultaan ailahteleva. Kun Harut ryhtyivät tuomaan parempia laattoja Välimeren maista, Laattapiste syntyi.
Hyvää oloa aamusta iltaan
Helsingin Ruoholahdessa aikoinaan aloittaneesta liikkeestä on kasvanut vuosien saatossa Suomen johtava kylpyhuoneisiin erikoistunut liike, joka tarjoaa kaiken suunnittelusta remonttiin ja kalusteista kiinnitysaineisiin.
”Meidät on tunnettu pitkään laattatalona, mutta 1990-luvun loppupuolelta alkaen kylpyhuonetalona. Olemme aina olleet asiakkaan asialla ja haluamme tehdä asiat mahdollisimman hyvin ja pitkäjänteisesti. Teemme töitä suoraan kuluttajien kanssa sekä rakennusalan ammattilaisten kanssa”, Haru kertoo.
”Toimivat, käytännölliset, laadukkaat ja mukavat kylpyhuoneet ovat missiomme. Haluamme tuoda ihmisten arkeen fiksuja ja yksilöllisiä ratkaisuja, jotka tuottavat hyvää oloa aamusta iltaan. Vahvuuksiamme ovat asiakastyytyväisyys, toimintavarmuus ja jatkuva kehittyminen.”
Ratkaisuja jokaiseen makuun
Kylpyhuonetrendit muuttuvat ajan myötä. Jos laatat olivat aikanaan totisia ja ailahtelevaisia, tänä päivä valikoima on lähes ääretön. Eikä nyt puhuta vain laatoista, vaan kokonaisuuksista: kalusteista, säilytysratkaisuista, valaistuksesta ja tunnelmasta.
”Yksi selkeistä muutoksista on laattojen koko: yksi laatta voi olla vaikka seinän kokoinen. Valikoimissa on monipuolinen skaala koko kodin pintoihin sopivia tuotteita keraamisista laatoista luonnonkiveen, tekstiilimattoihin ja -laattoihin sekä vinyylilankkuihin ja -laattoihin”, Haru listaa.
”Materiaali- ja väriskaala on niin ikään suurempi kuin koskaan. Yhä enemmän löytyy rohkeita kokeilijoita, mutta yleisesti ottaen suomalaiset ovat varsin maltillisia valinnoissaan. Noin 75 prosenttia valitsee valkoista, harmaata tai jotain siltä väliltä.”
”Škoda-mallistosta jokaisen on helppo löytää omiin toiveisiin ja tarpeisiin sopiva vaihtoehto”, Tommi Haru sanoo.
Vastuullinen tulevaisuus
Laattapiste panostaa ekologisuuteen ja ympäristöystävälliseen rakentamiseen. Jätteistä kierrätetään 90 prosenttia, ja valtaosa päätyy suoraan teollisuuden materiaaliksi ja uusiokäyttöön. Pääkonttorin katolta löytyy aurinkopaneeleja ja tavoitteena on siirtyä pian myös maalämpöön.
”Meillä on parhaillaan käynnissä prosessi, jossa selvitämme mahdollisuuksia saavuttaa hiilineutraali toimisto vuoteen 2025 mennessä. Ekologisuus näkyy luonnollisesti myös tuotteissa, joista osa on jo hiilineutraaleja koko elinkaarensa ajalta”, Haru kertoo.
Yhä useampi valitsee Škodan
Laattapiste työllistää noin 160 henkilöä. Vapaan autoedun kautta talosta löytyy melkoinen määrä Škodia, kuten Superbeja, Octavioita, Fabioita, Kodiaqeja ja Karoqeja.
”Škoda on kiinnostava ja hyvä tuote, jossa hinta-laatu-suhde on kohdillaan. Mallistosta jokaisen on helppo löytää omiin toiveisiin ja tarpeisiin sopiva vaihtoehto. Autot on hyvin varusteltu ja ne ovat hyvän näköisiä sekä luotettavia. Meillä on vain hyviä kokemuksia”, Haru toteaa.
Karoqilla ajava projektipäällikkö Seija Aalto, Octavialla ajava projektipäällikkö Pia Käyhkö ja Superbilla ajava avain-asiakaspäällikkö Juha Streng ovat Harun kanssa samaa mieltä: Škodan valikoimasta löytyy jokaiselle jotakin ja autoista tilaa niin perheelle kuin harrastuksiin – tyylikkyydestä tinkimättä.