Kaasuauto on taloudellinen ja ympäristövastuullinen vaihtoehto. Biokaasulla voidaan päästä jopa 90-prosenttisesti hiilineutraaliin ajamiseen. ŠKODA G-TEC-mallit sopivat erinomaisesti jokapäiväiseen ajoon.

Škoda-malliston Octavia Combi G-TEC on Suomen myydyin kaasuauto. Tämän vuoden jälkipuoliskolla esiteltävän täysin uuden Škoda Octavia G-TEC -kaasuhybridin ja jo myynnissä olevien Škoda Scala- ja Kamiq G-TEC -kaasuhybridien CO2-päästöt ovat noin 25 prosenttia pienemmät kuin vastaavan perinteisen bensiinimoottoriauton.

Biokaasulla voidaan päästä jopa 90-prosenttisesti hiilineutraaliin ajamiseen. Täyteen hiilineutraaliuteen päästään käyttämällä polttoaineena synteettistä metaanikaasua, joka on valmistettu uusiutuvasta energiasta aurinko- tai tuulisähköä käyttäen. Tämä tekniikka on toistaiseksi kehitysvaiheessa.

Kaasuasemaverkosto laajenee koko ajan

Škoda G-TEC-mallit soveltuvat erinomaisesti tavalliseen jokapäiväiseen ajoon. Scala- ja Kamiq- sekä täysin uudessa Octavia -malleissa on aiempiin malleihin verrattuna suuremmat kaasusäiliöt. Yhdeksän litran bensiinisäiliö varmistaa liikkumisen alueilla, joissa kaasuasemia ei ole riittävän tiheässä.

Tämän vuoden loppupuolella myyntiin tulevan uuden Octavia G-TECin kolmen kaasusäiliön yhteistilavuus on 17,3 kiloa. Tällä kaasumäärällä auto yltää jopa 480 kilometrin toimintamatkaan pelkästään kaasulla ajettaessa. Scala- ja Kamiq -kaasuhybridit liikkuvat kaasulla jopa 350-400 kilometriä.

Kaasun tankkaaminen on yhtä helppoa ja nopeaa kuin polttonesteen. Jo nyt varsin kattava kaasuasemaverkosto laajenee vauhdilla niin Suomessa kuin Euroopassa.

Kaikkien Škoda-automallien tapaan kaasuautoistakin löytyy Simply Clever -ratkaisuja, jotka ihastuttavat mukavuudellaan ja hyvillä ajo-ominaisuuksillaan.